Neem je via Scanfie een WIFI router en bonprinters af? Dan hebben wij dit alvast voor je ingesteld en hoef je je hier geen zorgen over te maken!
Geen Scanfie router? Dan helpen we je graag met informatie hoe je dit zelf kunt (laten) instellen, lees hieronder verder.
Om te voorkomen dat de bonprinter niet meer aangestuurd kan worden na bijvoorbeeld het opnieuw opstarten van de printer, is het belangrijk om de bonprinter een vast IP adres te geven op het netwerk.
Dit kan op twee manieren, op de router of op de printer. Het vastzetten van het IP adres op de router heeft de voorkeur. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan kan dit ook op de printer maar dit is minder betrouwbaar en kan mogelijk tot verbindingsproblemen leiden.
Laat je je computernetwerk beheren door een ICT leverancier? Stuur dan deze link naar hem door.
Onderstaande stappen zijn per fabrikant / provider verschillend. Neem contact op met je leverancier als dit je niet zelf lukt.
De bonprinter behoudt nu het IP adres, ook wanneer de apparatuur opnieuw opgestart wordt.
Herhaal deze stappen voor elke bonprinter.
Indien het niet mogelijk is om de instellingen op de router te wijzigen, kun je ook de bonprinter zo instellen dat hij altijd hetzelfde IP adres kiest.
Afhankelijk van het model kan dit via de webinterface (typ het ip adres van de printer in je webbrowser) of via de Epson TM Utility app.
Kies voor een vast IP adres in plaats van DHCP. Om de kans op problemen te voorkomen kun je er voor kiezen om een hoger getal te kiezen binnen dezelfde IP range, als het huidige IP adres bijvoorbeeld 192.168.1.3 is, kun je kiezen voor 192.168.1.200. Let op: doe dit alleen als je weet wat je aan het doen bent! Als je afwijkt van het huidige IP adres, start dan na het opslaan van de wijzigingen de printer opnieuw op, en pas het IP adres van de printer aan in de backoffice van Scanfie.
Still questions? Feel free to contact us.