Oproepsysteem

Dagelijks gebruik

Het oproepsysteem gebruiken


Het oproepsysteem van Scanfie kan worden gebruikt om klanten op te roepen wanneer bijvoorbeeld een bestelling gereed is of een klant aan de beurt is. Het oproepsysteem van Scanfie is gebaseerd op het bring-your-own-device principe, klanten gebruiken hun eigen telefoon om opgeroept te worden.


Uitgeven van een buzzer

Het uitgeven van een buzzer kan op 3 manieren worden gedaan. 

  • Automatische uitgifte door de account/ algemene buzzer QR code
  • Automatische uitgifte bij een self-service bestelling
  • Handmatige uitgifte via het buzzer beheer scherm.


Automatische uitgifte door de account/ algemene buzzer QR code

Via de knop kunnen de algemene QR codes voor het uitgeven van buzzers worden ingezien. De QR-codes afbeeldingen kunnen worden gekopieerd en geplakt in ontwerp brochures voor bijvoorbeeld flyers, posters, etc. De webcode onder de QR-codes kan ook worden gebruikt als alternatief voor het scannen van de QR-code. (door direct naar app.scanfie.nl te gaan, hier wordt automatisch een webpagina getoond waarmee QR-codes gescand kunnen worden)


Automatische uitgifte bij een self-service bestelling

Wanneer een bedieningsgebied in self-service stand staat en de buzzer module is actief dan wordt er automatisch een buzzer aangemaakt en gekoppeld aan de bestelling. De gast ziet, na het voltooien van zijn bestelling, automatisch de buzzer oproep pagina.


Handmatige uitgifte via het buzzer beheer scherm.

Met de  knop kan er vanuit het buzzer beheerscherm een buzzer handmatig worden aangemaakt. De unieke buzzer QR-code kan meteen worden uitgeprint met een posprinter en worden meegegeven zodat er geen wachtrij vorming ontstaat.

Beheerscherm van buzzers

Op het buzzer beheerscherm verschijnen (en verdwijnen) buzzers automatisch, real-time. 


Rechtsboven de buzzer staat de indicatie of een klant verbonden is met de oproep webpagina op zijn of haar telefoon. Na het instellen van een telefoonnummer of e-mail adres door de klant verschijnt op het beheerscherm de manier waarop de klant genotificeerd gaat worden bij het oproepen.

In het bovenstaande voorbeeld wordt de klant opgeroepen via het oproep scherm op zijn of haar telefoon, SMS en een e-mail. 


Met de groene knop kan een klant worden opgeroepen, waardoor het oproep scherm van de klant begint te trillen en er een geluidssignaal wordt afgespeeld. Wanneer de klant een telefoonnummer heeft opgegeven krijgt deze ook een SMS of Voice oproep, afhankelijk van hetgeen wat de klant heeft geselecteerd. Naast SMS en Voice is het ook mogelijk een e-mail adres opgeven waardoor er automatisch een e-mail verzonden wordt bij het oproepen van de klant.


Na het oproepen van een klant verschijnt er een 'afvink' knop, waarmee de buzzer kan worden afgehandeld:



Bij het klikken van het vinkje is er een extra controle om te controleren of de buzzer daadwerkelijk gesloten mag worden:


De knop "Verzoek verwijderen" onder de subopties van een buzzer doet hetzelfde, maar toont aan de klant dat de buzzer is geannuleerd. 

Na het afvinken of annuleren van een buzzer is het direct mogelijk door de gast om een nieuwe buzzer aan te vragen.


Printen van een buzzer

Buzzers hebben een unieke QR-code en webcode. Het is mogelijk om deze via een epos-printer af te drukken via de "Buzzer printen" knop.


Anonimisering gegevens klant

Klantgegevens worden binnen 24 uur automatisch geanonimiseerd, vanaf 8 uur na het sluiten van de buzzer (het e-mail adres en telefoonnummer). 





Toch nog vragen? Neem gerust contact met ons op.