Om gebruik te maken van Scanfie op de Android tablet is het belangrijk om de juiste instellingen te maken om problemen te voorkomen. Er is minimaal Android versie 9.0 nodig voor het gebruik van Scanfie, het is niet mogelijk om Scanfie te gebruiken met oudere versies van Android.
Heb je problemen in het gebruik van de App of tablet? Op deze pagina lees je wat je er aan kunt doen.
De screenshots op deze pagina kunnen afwijken omdat de weergave per model tablet kan verschillen.
In de Google Play store staat de "Scanfie POS". Kun je de App niet vinden? Let er dan op om deze exacte spelling te gebruiken.
De app is ook te vinden via de volgende link:
Hulp op afstand nodig?
Installeer de Teamviewer QuickSupport App zodat medewerkers van Scanfie na jouw toestemming tijdelijk mee kunnen kijken of het scherm van de tablet over kunnen nemen.
De Android App is zo ingesteld dat hij ook blijft werken als het scherm uit gaat. In sommige gevallen is dat niet mogelijk, bijvoorbeeld door de batterij bespaar instellingen. Mocht de verbinding van de App met Scanfie toch vanzelf wegvallen, controleer dan de volgende instellingen:
Dit zorgt er voor dat de batterij bespaarmodus niet ingeschakeld wordt van de tablet
Zoek naar de Scanfie POS app, druk op de app tot een menu met "App-Info" zichtbaar is, klik op "App-Info". Ga naar dit scherm naar "Batterij" en stel hier "Onbeperkt" in.
Selecteer de batterij instellingen:
Sta toe dat de Scanfie POS app onbeperkt de batterij mag gebruiken:
Bij de meeste tablets is het mogelijk om in te stellen welke apps wel of niet mogen sluimeren. Zorg ervoor dat Scanfie niet mag sluimeren, door deze hiervoor uit te sluiten. Of zet sluimeren in zijn geheel uit.
Dit zorgt ervoor dat de Scanfie App actief mag blijven.
Daarnaast is het mogelijk de batterij bespaar stand helemaal uit te schakelen.
In sommige versies van Android heet deze optie "Battery optimization" of "Batterij optimalisatie", in andere "Aanpasbare batterij". Zorg ervoor dat de instelling bij de Scanfie App op "Don't allow" staat of "Niet optimaliseren", of zet dit in zijn geheel uit.
Onder de optie "Alle apps" staat de "Scanfie POS ", zet hierbij de optimalisatie uit:
Zorg ervoor dat de scherm time-out zo hoog mogelijk staat, bij voorkeur op nooit. De Scanfie App probeert het scherm aan te houden, maar in sommige gevallen mag dit niet door bijvoorbeeld ICT beleid binnen jouw organisatie.
Als nieuwe bestellingen niet zichtbaar worden op de tablet, of de gegevens laden heel langzaam, dan kan dit komen door de instellingen van het lokale netwerk ter plaatse. Wij monitoren onze applicatie continue en zorgen dat storingen en performance problemen worden voorkomen of zo spoedig mogelijk worden verholpen. Er zijn een aantal bekende netwerkinstellingen die problemen op kunnen leveren bij het gebruik van Scanfie:
Still questions? Feel free to contact us.